11 oktober 2021

Vestiging Scootercity IJburg verhuisd

Onze vestiging aan de Jan Olphert Vaillantlaan 1 (Amsterdam IJburg) is per heden verhuisd. U kunt terecht op de vestigingen Cornelis Trooststraat 19-23 (Oud-Zuid) én bij onze e-bike speciaalzaak aan de Bilderdijkstraat 174 (Oud-West). Voor contact 020-4708340.

1 juli 2020

Parkeermaatregelen Smart Car

Wij willen alle (toekomstige) smart car bezitters graag op de hoogste stellen over de nieuwe maatregelen die de gemeente Amsterdam heeft getroffen betreft het parkeren met de smart car. Wellicht heeft u een brief gehad van de gemeente Amsterdam over de nieuwe parkeer maatregelingen, maar mocht u deze gemist hebben of graag op de hoogte willen worden gesteld van de laatste smar car ontwikkelingen dan volgt hier voor u de belangrijkste informatie:

  • U moet een kenteken hebben en een bromfiets- of autorijbewijs
  • U moet parkeren op de gewone parkeerplaatsen en u moet op de rijweg rijden.
  • U mag dus niet op het fietspad rijden of op de stoep parkeren
  • Met de parkeervergunning parkeert u in de hele stad met een korting van 50% op het tarief 
  • Er is een maximaal aantal vergunningen beschikbaar

Verder vraagt de gemeente u zoveel mogelijk te parkeren zoals op de afbeelding is aangegeven, zodat er zoveel mogelijk parkeerruimte overblijft. 

Geef uw mening  over het ontwerpverkeersbesluit ‘snorfiets naar de rijbaan met helmplicht’

Het plan van de gemeente om de snorscooter naar de rijbaan te verplaatsen met helmplicht is volgens de gemeente om de verkeersveiligheid te verbeteren.  Wij vrezen juist voor de onveilige toestanden wanneer de snorscooters zich tussen de veel sneller rijdende auto’s moeten begeven en zijn van mening dat een helmplicht deze gevaren niet wegneemt. Het snelheidsniveau tussen automobilisten/vrachtverkeer is gewoon echt te groot. Daarbij vrezen we voor irritaties bij automobilisten wat kan leiden tot onverantwoorde en gevaarlijke manoeuvres.

Wij denken dat eerder in een verbreding van de fietspaden en in het handhaven van de maximaal toegestane 25 kilometer per uur voor snorscooters de oplossing zou liggen. Het merendeel van de scooterrijders rijdt nu op een snorscooter. Deze hele grote groep scooterrijders, die nadrukkelijk om een bepaalde reden hebben gekozen voor een snorscooter, wordt nu in onze ogen gedupeerd. Wij vrezen voor onveilige situaties en willen daarom nadrukkelijk ons bezwaar op het ontwerpverkeersbesluit kenbaar maken.

Tot en met 24 september 2018 kunnen zowel Amsterdammers als niet-Amsterdammers hun mening geven over dit besluit via: https://www.amsterdam.nl/scooter.

U kunt bij ons uw scooter laten schouwen

Vanaf 1 januari 2018 mogen in Amsterdam brom- en snorfietsen van 2010 of ouder de milieuzone niet meer in. Voor 4-takt scooters van vóór 2011 komt een ontheffing waarbij de Datum Eerste Toelating (DET) niet verder mag gaan dan 1-1-2008. Dus 4-takt scooters van 1-1-2008 tot en mét 31-12-2010 mogen de milieuzone in Amsterdam nog wel in, mits er een 4-takt ontheffing voor is aangevraagd.

U kunt vanaf heden bij ons terecht om uw scooter te laten schouwen voor ontheffing. In de volgende gevallen komt u hiervoor in aanmerking:

  •          Uw scooter heeft een viertakt motor.
  •          Uw scooter heeft een DET tussen 1.01.2008 en 01.01.2011 en is niet ouder dan tien jaar gerekend vanaf de DET.
  •          Aanvrager heeft geen subsidie op grond van de Subsidieverordening Stimulering Schoon Vervoer ontvangen.
  •          U moet langs een erkende dealer om vast te stellen dat u aan alle voorwaarden voldoet, deze regelt voor u de ontheffing.

Scooters kunnen nu dus wel al gekeurd worden, maar tot 1 januari 2018 kan er nog geen ontheffing worden verleend. Voor keuringen die nu gedaan worden geldt dat de u na 01 januari zelf de ontheffing bij de Gemeente moet aanvragen met het keuringsbewijs dat u van ons heeft ontvangen. Prijs van het keuren: €30,25 incl. btw.

Let op: voor de aanvraag van de ontheffing dienen leges te worden betaald. De eigenaar van de scooter betaalt deze vanaf 01.01.2018 samen met de keuringskosten direct aan de dealer. Tot 1 januari dient de eigenaar de leges direct aan de gemeente te voldoen. 

Piaggio Premium Prime dealer

Het is nu echt officieel, Amsterdam's Scootercity mag het nieuwe jaar beginnen als Piaggio Prime dealer. Wij hebben met trots het Piaggio Prime Service certificaat in ontvangst mogen nemen.

Het Piaggio Prime dealerschap is het hoogst haalbare dealerschap dat Piaggio Italië uitreikt aan zijn dealers. Amsterdam's Scootercity voldoet aan de hoge eisen, service en kwaliteit die Piaggio Italië verwacht van zijn dealers.

Als Prime dealer kunnen wij u nog sneller van dienst zijn bij reparaties, het afhandelen van garanties, het leveren van onderdelen en het leveren van alle (motor)scooters die geproduceerd worden door Piaggio Italië.

EICMA 2016

Onze mannen van de showroom hebben afgelopen week de EICMA in Milaan bezocht en willen de nieuwe onthullingen voor 2017 graag met ons delen.

Kymco heeft op de EICMA 2016 ’Noodoe’ geïntroduceerd. Een revolutionaire smart scooter experience.

Noodoe is een applicatie, waarbij u uw smartphone koppelt aan uw scooter om gegevens te krijgen of informatie met andere gebruikers te delen. Uw scooter display wordt compleet aanpasbaar, intelligent en verbonden.

Allen Ko, Ceo van Kymco zegt: ‘’Noodoe biedt een cloud service in real-time aan.’’

Wanneer een gebruiker zijn scooter benadert, wordt er via blue tooth een verbinding gemaakt tussen de scooter en zijn telefoon. In het bijzonder willen scooterrijders graag weten wat de weersvoorspellingen zijn en of het gaat regenen. Dit kan nu met de Noodoe applicatie. U kunt alles personaliseren en informatie over het weer kunt u met symbolen instellen. Alle informatie die u belangrijk vindt kan op uw display worden weergegeven. Als u stil komt te staan bij het stoplicht kunt u berichten of updates ontvangen van uw sociale netwerken zonder uw telefoon te pakken. Ook zit daar een basis GPS systeem in. U kunt uw eigen display creëren door uw eigen gekozen foto’s te plaatsen.

Noodoe geeft ook de mogelijkheid om locaties, foto’s en of plaatsen die zijn bezocht met andere Kymco Noodoe gebruikers te delen. Met Noodoe wilt Kymco  een sociaal netwerk van mensen over de hele wereld, ongeacht de locatie of taal creëren.

Noodoe komt standaard met de Kymco AK 550 en wordt als optionele functie aangeboden bij de Kymco Like 125cc en de People S 125cc. Deze zijn leverbaar in het voorjaar van 2017. Of deze applicatie voor de 50cc scooters een optie wordt en wat de prijzen zijn, is nu nog onbekend. Hoogst waarschijnlijk zal Noedoe in de toekomst op andere modellen worden toegepast.

Wij zijn enthousiast!

Ook op de EICMA : Kymco New People S 125 Motor 4T

Kymco komt met een nieuwe charmante en elegante vertoning, de Kymco New People S 125cc. Misschien wel de meest stijlvolle motorscooter beschikbaar. Het design heeft een exlcusieve uitstraling, met zijn voortreffelijke lederen- look zitting en  vernieuwde voor- en achter LED-verlichting en high-tech multi functioneel LCD dashboard.Met zijn vloeiende lijnen en nieuwe zuinige Euro 4 motor zal hij altijd uitblinken.Tevens is het mogelijk om de achtervering aan te passen in drie verschillende standen. De People S beschikt ook nog over het nieuwe 9.1 M Bosch ABS systeem.

De 50cc versie van de People S blijft ongewijzigd.

Yamaha TMAX SX en de DX

De Yamaha TMAX komt in twee nieuwe modellen, een sport (SX) en een tour model (DX). Elk voor een ander type rijder.

Naast alle hoogtepunten die de standaard TMAX versie heeft, heeft deze SX versie meer verfijnde elektronische eigenschappen gekregen om de positie van de TMAX als leider van de maxi-scooters te behouden. De D-MODE functie waarmee de rijstand ingesteld kan worden. Deze TMAX komt ook met een nieuwe My TMAX connect app en een geïntegreerd GPS systeem.

De nieuwe Yamaha TMAX SX heeft een nieuw lichtgewicht chassis en is daardoor extreem handelbaar. Er is nu zelfs ruimte voor twee jethelmen onder de zitting. De TMAX SX combineert sportieve prestaties met functionalitieit.

De DX versie komt met een elektronisch verstelbaar windscherm. U bepaalt zelf in secondes de hoogte van uw windscherm. De Yamaha TMAX DX heeft naast een D-MODE functie ook een Cruise Control functie, ideaal voor de langere afstanden. De DX is uitgerust met features die zullen imponeren, verwarmde handgrepen en zitting, verstelbare achtervering, My TMAX connect app, grotere opslagruimte. Yamaha zal naast de twee nieuwe TMAX modellen ook een nieuw Yamaha XMAX 300 model op de markt zetten.

De Nederlandse verkoopprijzen moeten we nog even geduldig afwachten maar we weten dat ze vanaf maart 2017 leverbaar zijn.

Yamaha TMAX SX en DX

Yamaha XMAX 300

De nieuwe Yamaha XMAX 300 staat klaar om sportieve motorscooters bij een breder publiek aan de man en vrouw te brengen. Het DNA van de TMAX heeft een belangrijke rol gespeeld bij het uiterlijk, karakter en de prestaties van de nieuwe Yamaha XMAX 300. Met betere specificaties en een sportiever design vervangt de Yamaha XMAX 300 de XMAX 250.

De XMAX 300 is uitgerust met een nieuwe generatie 300cc motor, die is voorzien van de allernieuwste Yamaha Blue Core technologie, zodat bij een grotere brandstofbesparing en lagere emissies, betere prestaties mogelijk zijn. De nieuwe 300cc-motor is conform Euro4 en levert een aanzienlijk betere acceleratie en een hogere topsnelheid dan het vorige 250cc.

De nieuwe Yamaha XMAX 300 is vanaf maart 2017 leverbaar in Nederland in de kleuren Lunar Grey, Milky White en Quasar Bronze.

Vespa Elettrica elektrische scooter

Piaggio lanceert de E-Vespa. De Vespa Elettrica is en blijft een ware Vespa die de allernieuwste elektroaandrijving introduceert in een nieuw scootermodel dat vertrouwt op alle elementen die de Vespa scooter tot succes hebben gemaakt. De kenmerken zoals de stijl, het rijgemak, de wendbaarheid en het rijplezier van de Vespa blijven maar worden aangevuld met innovatieve technologische connectiviteitsoplossingen van de toekomst.

De productie en verkoop staan voor eind 2017 op de planning.

Tomos Roadie

Tomos wilt ook niet achterblijven en komt met een nieuw model Tomos, de Roadie. De basis van deze brommer is de populaire Classic. Een ware retro brommer. Deze Roadie komt in een Euro4 met een 2-takt motor met dubbele katalysator. Wanneer de Tomos Roadie leverbaar is nog niet bekend.

Zodra we meer weten horen jullie dat uiteraard.

Stand van zaken snorscooter rijden in Amsterdam

Diverse media berichtten donderdag 3 november over een besluit van Minister Schultz van Haegen (VVD, Infrastructuur en Milieu) om gemeenten toe te staan af te wijken van de landelijke verkeersregels door de snorfietsers op de rijweg te laten rijden. De minister stemt in met deze uitzondering in combinatie met een helmplicht.

Amsterdam heeft als eerste stad aangegeven hiervan gebruik te willen maken. De Gemeente Amsterdam heeft plannen om in het hele gebied binnen de Ring en ten zuiden van het IJ de snorscooter van het fietspad te weren en te verplichten tot het dragen van een helm.

Vanaf wanneer precies en in welke gebieden de maatregel zal gelden is op dit moment nog onduidelijk. De komende zes weken kunnen burgers, bedrijven en organisaties nog reageren op deze maatregel. 

Neem nu actie en laat je stem horen op: https://www.internetconsultatie.nl/snorfiets_oprijbaan   

Jouw stem is belangrijk ook al woon je niet in Amsterdam!!!!!

Amsterdam's Scootercity vreest juist voor onveilige toestanden wanneer de snorfietsers zich tussen de veel sneller rijdende auto's moeten begeven en is van mening dat een helmplicht deze gevaren niet wegneemt. Wij denken dat eerder in een verbreding van fietspaden en in het handhaven van de maximaal toegestane 25 kilometer per uur voor snorscooters de oplossing zou liggen. Het merendeel van de scooterrijders rijdt op een snorscooter. Deze hele grote groep scooterrijders, die nadrukkelijk om een bepaalde reden hebben gekozen voor een snorscooter, wordt nu in onze ogen gedupeerd. Veel van onze klanten hebben aangegeven dat ze zich niet veilig zouden voelen met hun 25 km/u scooter tussen het veel snellere verkeer op de rijbaan.

Milieuzone

De Gemeente Amsterdam wil op 1 januari 2018 een milieuzone instellen voor alle brom-, en snorfietsen van vóór 2011. Dit houdt in dat iedereen met een scooter met een bouwjaar van 2010 en ouder straks niet meer welkom is in de hieronder blauw aangegeven gebieden. Alle scooters van voor 2011 worden geweerd, dus ook de schonere 4-takt scooter uit 2010, uitgezonderd een zeer kleine groep Amsterdammers met een stadspas.

Met dit voorgenomen besluit wil de Gemeente de luchtkwaliteit in de stad verbeteren. Uiteraard onderschrijven wij dit streven, alleen zijn de onderzoeken waar de Gemeente haar besluit op neemt, gebaseerd op onjuiste cijfers en testen. En zal een milieuzone met een alternatieve jaargrens van 1 januari 2007 net zoveel effect hebben op de luchtkwaliteit terwijl daar veel minder mensen mee gedupeerd zullen worden.

Heeft u in 2010 ter goeder trouw bewust gekozen voor een schonere 4-takt scooter? Dan is deze met het ingaan van de milieuzone straks onverkoopbaar in Amsterdam en lijdt u enorm waardeverlies.


In het gehele blauwe gedeelte mag vanaf 1 januari 2018 volgens de plannen van de Gemeente niet meer worden gereden met een scooter ouder dan 2011.

Amsterdam’s Scootercity

http://www.scooterbelang.nl/nl/milieuzone

https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/milieuzone/

Via de onderstaande link is het AT5 programma de Stelling van Amsterdam terug te kijken. Hierin vindt een debat plaats dat over de Milieuzone gaat voor scooters in Amsterdam.

http://www.at5.nl/video/127319

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking

omstandigheden